پرسشهای متداول
تعداد بازدید:۶۵۰۴دانشجویان خارجی در اخذ شناسه یکتا دچار مشکل شدهاند چگونه باید اقدام نمایند؟
به منظور رفع این مشکل، اسکن کارنامه قبولی سنجش و مدارک هویتی خود مانند گذرنامه، کارت اقامت و… را به آدرس: sd.ut.ac.ir لاگین و مشکل خود را شرح دهید تا توسط کارشناس مربوطه بررسی و پاسخ داده شود.
چگونه می توان رمز عبور برای شناسه یکتا را ایجاد نمود?
رمز عبور بایستی الزاماً ترکیبی از حرف بزرگ، حروف کوچک، و عدد بوده و حداقل شامل هشت کاراکتر شود. از به کار بردن رمز های فارسی اجتناب فرمایید.
جهت درخواست اصلاح و تغییر شماره تماس چگونه باید اقدام نمود؟
به منظور رفع مشکل موجود، شماره جدید، اسکن از کارت ملی و کارنامه قبولی سنجش خود را به آدرس: sd.ut.ac.ir لاگین و مشکل خود را شرح دهید تا توسط کارشناس مربوطه بررسی و اصلاح شود.
جهت پیگیری مشکل در عدم دریافت شناسه یکتا چگونه اقدام نمائیم؟
جهت بررسی بیشتر اسکن کارت ملی و کارنامه قبولی سنجش خود را به آدرس: sd.ut.ac.ir لاگین و مشکل خود را شرح دهید تا توسط کارشناس مربوطه بررسی و پاسخ داده شود.
چگونه از شماره داوطلبی خود اطلاع پیدا کنم؟
* اگر شما پذیرفته شده از سنجش هستید، میتوانید با مراجعه به کارنامه اعلامی از سایت سنجش از شماره داوطلبی خود مطلع شوید.
* اگر پذیرفته شده با معرفی نامه از وزارت علوم هستند (شامل "مهمان، انتقالی، فرزندان هیأت علمی و...) باید طبق دستور العمل در فایل راهنما پس از ثبت اطلاعات در سیستم جامع آموزش از شماره داوطلبی (شماره پرونده) خود مطلع شوید.
اگر از طریق سایت سنجش موفق به اخذ شماره داوطلبی نگردیدم، چگونه از شماره داوطلبی خود مطلع شوم؟
چنانچه دانشجوی ورودی جدید از طریق کنکور سراسری میباشید، در صورت فراموشی کد داوطلبی میتوانید از طریق سایت سنجش به کد داوطلبی خود دست یابید در غیر اینصورت جهت رفع هر گونه اشکال در ورود، به آدرس وارد شده و بر روی دکمه ثبت درخواست کلیک نمائید و سپس در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
آیا ثبت نام پذیرش غیر حضوری اجباری میباشد؟
بله. ثبت نام پذیرش غیر حضوری کلیه پذیرفته شدگان الزامی است.
موارد مربوط به وضعیت نظام وظیفه که باید رعایت شوند چه میباشد؟
- پذیرفته شدگانی که در حال انجام خدمت نظام وظیفه هستند، لازم است قبل از ثبت نام الکترونیکی، جهت دریافت نامه ترخیص از خدمت، به پردیس / دانشکده / مرکز محل قبولی خود مراجعه نمایند. بدیهی است ثبت نام این قبیل پذیرفته شدگان منوط به ارائه نامه ترخیص خدمت از مدیریت وظیفه عمومی محل اعزام میباشد. ثبت نام پذیرفته شدگان در حال انجام خدمت سربازی به هیچ وجه امکان پذیر نمیباشد.
- پذیرفته شدگان دارای برگ اعزام به خدمت نظام وظیفه، موظف به بارگذاری تصویر اسکن شده برگ اعزام در سامانه ثبت نام الکترونیکی میباشند.
- طلاب محترم دارنده مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) که اشتغال به تحصیل همزمان دانشگاه با حوزه مورد تایید مرکز مدیریت حوزههای علمیه قم یا مرکز مدیریت حوزههای علمیه خراسان و اصفهان واقع شود میتوانند بر اساس کد ۱۰ استفاده مقررات وظیفه عمومی (مندرج در دفترچه شماره یک راهنمای شرکت در آزمون سازمان سنجش آموزش کشور) از معافیت تحصیلی حوزه استفاده کنند. ثبت نام اینگونه پذیرفته شدگان منوط به ارائه موافقت نامه از مراکز فوق میباشد.
ویژگیهای آپلود عکس دانشجو در پذیرش غیرحضوری چگونه باید باشد؟
۱- فرمت عکس پرسنلی (پس زمینه سفید)
۲- حجم عکس ۲۵۰ کیلو بایت
اگر اطلاعاتی در فرمها اشتباه بود و قابل ویرایش نبود چگونه نسبت به تصحیح آن اقدام کنم؟
شما میتوانید پس از پذیرش نهایی و حضوری به آموزش دانشکده خود مراجعه و درخواست تصحیح اطلاعات خود را به کارشناس مربوطه اعلام فرمایید.
دانشجو در پذیرش غیر حضوری چگونه از درستی بارگذاری و تایید مدارک مطلع گردد؟
اگر در فرآیند ثبت نام در قسمت مدارک آپلوده شده علامت ذره بین مشاهده می کنید، مدارک به درستی آپلود شده است و می توانید مسیر ثبت نام را ادامه دهید. در این موارد گزینه تایید نشده پس از مشاهده توسط کارشناس دانشکده تایید خواهد شد.
برای مواردی که نیاز به آپلود مدارک نیست (مانند مرامنامه انضباطی و تعهدنامه ها) پس از کلیک بر روی علامت ذره بین و مشاهده متن تعهدنامه ها، بایستی تایید توسط شما انجام شود.
چگونه سایز فایل خود را ۴۰۰*۳۰۰ نماییم؟
در برنامه Paint فایل مربوطه را باز کنید سپس از طریق ایکون Resize و انتخاب گزینه pixel میتوانید سایزعکس خود را کوچک کنید.
حجم و نوع فایل ارسالی در پذیرش غیر حضوری چیست؟
حجم فایل انتخابی حداکثر ۲۵۰ کیلوبایت و نوع فایل".JPG, .JPEG, .PDF" باشد.
بعضی از مدارک من دو صفحه یا بیشتر هستند برای ارسال آنها چکار کنم؟
ترجیحاً مدارک خود را در قالب یک فایل ارسال کنید. اما در صفحه ارسال مدارک درصورتی که برروی لینک ایجاد کلیک کنید میتوانید فایل جدید ارسال کنید.
آیا به دانشجویان بومی، شبانه و سنوات گذشته خوابگاه داده می شود؟
پس از اسکان دانشجویان روزانه غیر بومی و در صورت وجود ظرفیت مازاد به ایندسته از دانشجویان خوابگاه اختصاص داده می شود.
چند ترم مجاز به استفاده از خوابگاه می باشم؟
مدت مجاز استفاده بر مبنای سال ورود مقطع دکتری ۸ نیم سال کارشناسی ارشد ۴ نیم سال کارشناسی ۸نیم سال می باشد.
آیا به من خوابگاه تعلق میگیرد؟
دانشجوی مشغول به تحصیل روزانه غیر بومی و دارای سنوات مجاز می توانند ازخوابگاه استفاده نمایند.
چه زمانی میتوانم درخواست خوابگاه خود را ثبت نماییم؟
وقتی روی " اتمام پذیرش غیرحضوری " کلیک میکنم سیستم خطا میدهد.
این بمعنای آن است که شما تمام مراحل پذیرش غیر حضوری را بطور کامل انجام ندادهاید.
نحوه پیگیری مشکل در عدم دریافت شماره دانشجویی دانشجویان استعداد درخشان چگونه میباشد؟
با مراجعه به سایت academics.ut.ac.ir و اطلاعیههای مربوطه برای ثبت نام استعداد درخشان میتوانید از نحوه اخذ شماره دانشجویی مطلع شوید.
راه ارتباطی جهت پرسش و پیگیری اشکالات چگونه میباشد؟
شما میتوانید موارد خود را به آدرس: sd.ut.ac.ir لاگین و مشکل خود را شرح دهید تا توسط کارشناس مربوطه بررسی و پاسخ داده شود.
در صورت نداشتن دانشگاه قبلی چه دانشگاهی را انتخاب کنم؟
سایر مراکز آموزشی انتخاب شود.
ثبت نام پذیرفته شدگان مربی قطعی و رسمی آزمایشی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به چه صورت میباشد؟
ثبت نام پذیرفته شدگانی که مربی قطعی و رسمی آزمایشی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی (وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) هستند تابع مقررات منوط به انعقاد قرارداد میباشد. این دسته از پذیرفته شدگان لازم است برای دریافت فرم قرارداد به اداره آموزش محل تحصیل مراجعه نمایند.
آیا میتوان همزمان در دو رشته تحصیل نمود؟
خیر. تحصیل همزمان در کلیه مقاطع تحصیلی ممنوع میباشد. هر زمان مشخص شود دانشجو، تحصیل همزمان داشته ازادامه تحصیل محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب میگردد.
اگر هنگام بارگذاری مدارک، مدارک دارای نقص باشد ثبت نام تایید نهایی صورت میگیرد؟
بارگذاری تمامی مدارک خواسته شده با توجه به شرایط پذیرفته شده الزامی است. در صورت نقص مدارک و یا اسکن مدارک غیرمربوط، ثبت نام وی لغو میگردد.
افرادی که مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد آنان دورههای غیررسمی (آموزشهای آزاد) میباشد برای ثبت نام چه اقداماتی باید انجام دهند؟
پذیرفته شدگانی که مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد آنان دورههای غیررسمی (آموزشهای آزاد) میباشد، موظف هستند مدرک تایید شده خود را که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده به همراه نامه (مجوز ثبت نام در آزمون) سازمان سنجش آموزش کشور را بارگذاری نمایند. در غیر این صورت ثبت نام آنان امکان پذیر نمیباشد.
چه مدارکی باید هنگام مراجعه به واحد قبولی خود به همراه داشته باشیم؟
پذیرفته شدگان برای تطبیق مدارک الکترونیکی بارگذاری شده، لازم است طبق جدول زمان بندی ثبت نام که در سایت پردیس / دانشکده / مرکز / مؤسسه محل قبولی اعلام میشود با در دست داشتن اصل مدارک تحصیلی خود به محل قبولی مراجعه نمایند.
پذیرفته شدگانی که رشته قبولی آنها در آزمون و رشته پذیرفته شده در دانشگاه با هم مغایرت دارد جهت رفع مشکل چگونه باید اقدام نمایند؟
جهت بررسی بیشتر اسکن کارنامه قبولی سنجش خود را به آدرس: sd.ut.ac.ir لاگین و مشکل خود را شرح دهید تا توسط کارشناس مربوطه بررسی و پاسخ داده شود.