پرسش‌های متداول

تعداد بازدید:۱۷۰۳

دانشجویان خارجی در اخذ شناسه یکتا دچار مشکل شده اند چگونه باید اقدام نمایند؟

به منظور رفع این مشکل، اسکن کارنامه قبولی سنجش و مدارک هویتی خود مانند گذرنامه، کارت اقامت و... را به آدرس reg@ut.ac.ir ارسال و مشکل خود را شرح دهید تا توسط کارشناس مربوطه بررسی و رفع شود. نتیجه متعاقباً از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.

چگونه می توان رمز عبور برای شناسه یکتا را ایجاد نمود?

رمز عبور بایستی الزاماً ترکیبی از حرف بزرگ، حروف کوچک، و عدد بوده و حداقل شامل هشت کاراکتر شود. از به کار بردن رمز های فارسی اجتناب فرمایید.

جهت درخواست اصلاح و تغییر شماره تماس چگونه باید اقدام نمود؟

به منظور رفع مشکل موجود، شماره جدید، اسکن از کارت ملی و کارنامه قبولی سنجش خود را به آدرس reg@ut.ac.ir ارسال و مشکل خود را شرح دهید تا توسط کارشناس مربوطه بررسی و اصلاح شود. نتیجه متعاقباً از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.

جهت پیگیری مشکل در عدم دریافت شناسه یکتا چگونه اقدام نماییم؟

جهت بررسی بیشتر اسکن کارت ملی و کارنامه قبولی سنجش خود را به آدرس reg@ut.ac.ir ارسال و مشکل خود را شرح دهید تا مشکل توسط کارشناس مرکز مربوطه بررسی گردد. نتیجه متعاقباً از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.

چگونه از شماره داوطلبی خود اطلاع پیدا کنم؟

* اگر شما پذیرفته شده از سنجش هستید، می‌توانید با مراجعه به کارنامه اعلامی از سایت سنجش از شماره داوطلبی خود مطلع شوید.

* اگر پذیرفته شده با معرفی نامه از وزارت علوم هستند (شامل "مهمان، انتقالی، فرزندان هیأت علمی و...) باید طبق دستور العمل در فایل راهنما پس از ثبت اطلاعات در سیستم جامع آموزش از شماره داوطلبی (شماره پرونده) خود مطلع شوید.

اگر از طریق سایت سنجش موفق به اخذ شماره داوطلبی نگردیدم، چگونه از شماره داوطلبی خود مطلع شوم؟

چنانچه دانشجوی ورودی جدید از طریق کنکور سراسری می‌باشید، در صورت فراموشی کد داوطلبی می‌توانید از طریق سایت سنجش به کد داوطلبی خود دست یابید در غیر اینصورت جهت رفع هر گونه اشکال در ورود از این آدرس به فرم فراموشی کد داوطلبی مراجعه نمایید.

در این پردازش با ورود اطلاعات می‌توانید کد داوطلبی را دریافت کنید. درصورت عدم شناسایی شما توسط سیستم می‌توانید درخواست خود را با ورود شماره تلفن همراه و ایمیل ثبت کنید. این درخواست به کارشناس ارجاع داده می‌شود و در اولین فرصت با شما از طریق پیامک و یا تلفن اطلاع رسانی خواهد شد.

آیا ثبت نام پذیرش غیر حضوری اجباری می‌باشد؟

بله. ثبت نام پذیرش غیر حضوری کلیه پذیرفته شدگان الزامی است.

هنگام ورود به سیستم جامع آموزش با خطا مواجه می شویم لطفاً راهنمایی نمایید.

۱- به منظور ورود به سیستم جامع آموزش از مرورگر internet explorer نسخه ۹ به بالا استفاده کنید. در صورتی که همچنان مشکل پاربرجا بود، از سیستم دیگری استفاده نمایید. در صورت عدم رفع مشکل از صفحه خطا print screen گرفته و به همراه اسکن کارت ملی و کارنامه قبولی سنجش، از طریق ایمیل به آدرس reg@ut.ac.ir ارسال و مشکل خود را شرح دهید. نتیجه متعاقباً از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.

۲- اگر از مرورگر internet explorer نسخه ۹ به بالا استفاده کرده و از محل کار خود وارد سامانه می شوید، به دلیل بسته بودن پورت ۸۴۴۳ امکان ورود به سیستم ندارید. از کافی نت و یا منزل مراحل را انجام دهید. در صورت عدم رفع مشکل از صفحه خطا print screen گرفته و به همراه اسکن کارت ملی و کارنامه قبولی سنجش، از طریق ایمیل به آدرس reg@ut.ac.ir ارسال و مشکل خود را شرح دهید. نتیجه متعاقباً از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.

پس از ورود به سیستم از چه منویی وارد شده و پذیرش غیر حضوری را شروع کنیم؟

از منوی کاربر- دانشجو –پذیرش غیر حضوری دانشجویان جدید الورود

موارد مربوط به وضعیت نظام وظیفه که باید رعایت شوند چه می‌باشد؟

- پذیرفته شدگانی که در حال انجام خدمت نظام وظیفه هستند، لازم است قبل از ثبت نام الکترونیکی، جهت دریافت نامه ترخیص از خدمت، به پردیس / دانشکده / مرکز محل قبولی خود مراجعه نمایند. بدیهی است ثبت نام این قبیل پذیرفته شدگان منوط به ارائه نامه ترخیص خدمت از مدیریت وظیفه عمومی محل اعزام می‌باشد. ثبت نام پذیرفته شدگان در حال انجام خدمت سربازی به هیچ وجه امکان پذیر نمی‌باشد.

- پذیرفته شدگان دارای برگ اعزام به خدمت نظام وظیفه، موظف به بارگذاری تصویر اسکن شده برگ اعزام در سامانه ثبت نام الکترونیکی می‌باشند.

- طلاب محترم دارنده مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) که اشتغال به تحصیل همزمان دانشگاه با حوزه مورد تایید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم یا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان و اصفهان واقع شود می‌توانند بر اساس کد ۱۰ استفاده مقررات وظیفه عمومی (مندرج در دفترچه شماره یک راهنمای شرکت در آزمون سازمان سنجش آموزش کشور) از معافیت تحصیلی حوزه استفاده کنند. ثبت نام اینگونه پذیرفته شدگان منوط به ارائه موافقت نامه از مراکز فوق می‌باشد.

ویژگی‌های آپلود عکس دانشجو در پذیرش غیرحضوری چگونه باید باشد؟

۱- فرمت عکس پرسنلی (پس زمینه سفید)

۲- حجم عکس ۲۵۰ کیلو بایت

تذکر: این عکس قابل تغییر نیست و مدارک تحصیلی دانشجو با این عکس صادر خواهد شد.

اگر اطلاعاتی در فرمها اشتباه بود و قابل ویرایش نبود چگونه نسبت به تصحیح آن اقدام کنم؟

شما می‌توانید پس از پذیرش نهایی و حضوری به آموزش دانشکده خود مراجعه و درخواست تصحیح اطلاعات خود را به کارشناس مربوطه اعلام فرمایید.

برای تکمیل اطلاعات فیلدهای مختلف، مانند شهر محل تولد و... که باید کد وارد کنم چگونه این کد را پیدا کنم؟

در مورد فیلدهایی که کد دریافت می‌کنند یک علامت سوال و یک کادر بزرگ در مقابل آن قرار دارد برای جستجو می‌توانید در کادر بزرگتر قسمتی از کلمه مورد نظر خود را همراه با علامت ٪ تایپ کرده و سپس با کلیک بر روی علامت سوال به عبارت مورد نظر خود را پیدا کنید.

بطور مثال برای یافتن شهر "اهواز " کافی است که عبارت " ٪اهو " را تایپ کرده و روی علامت؟ کلیک نماید تا شهر اهواز به نمایش در آید. با کلیک بر روی آن، شهر مورد نظرهمراه با کد آن، در کادر مربوطه نمایش داده می‌شود.

دانشجو در پذیرش غیر حضوری چگونه از درستی بارگذاری و تایید مدارک مطلع گردد؟

اگر در فرآیند ثبت نام در قسمت مدارک آپلوده شده علامت ذره بین مشاهده می کنید، مدارک به درستی آپلود شده است و می توانید مسیر ثبت نام را ادامه دهید. در این موارد گزینه تایید نشده پس از مشاهده توسط کارشناس دانشکده تایید خواهد شد.

برای مواردی که نیاز به آپلود مدارک نیست (مانند مرامنامه انضباطی و تعهدنامه ها) پس از کلیک بر روی علامت ذره بین و مشاهده متن تعهدنامه ها، بایستی تایید توسط شما انجام شود.

چگونه سایز فایل خود را ۴۰۰*۳۰۰ نماییم؟

در برنامه Paint فایل مربوطه را باز کنید سپس از طریق ایکون Resize و انتخاب گزینه pixel می‌توانید سایزعکس خود را کوچک کنید.

حجم و نوع فایل ارسالی در پذیرش غیر حضوری چیست؟

حجم فایل انتخابی حداکثر ۲۵۰ کیلوبایت و نوع فایل".JPG, .JPEG, .PDF" باشد.

در مرحله ارسال فایل مدارک، چنانچه بعد از کلیک بر روی دکمه ذره بین، فایل مورد نظر با خطا همراه شد چکار کنم؟

یک بار از سیستم خارج شده و مجدد وارد سامانه شویدتا مشکل برطرف شود.

بعضی از مدارک من دوصفحه یا بیشتر هستند برای ارسال آنها چکار کنم؟

ترجیحاً مدارک خود را در قالب یک فایل ارسال کنید. اما در صفحه ارسال مدارک درصورتی که برروی لینک ایجاد کلیک کنید می‌توانید فایل جدید ارسال کنید.

هنگام آپلود مدارک سیستم دچار خطا می شود مشکل چیست؟

حجم فایل انتخابی حداکثر ۲۵۰ کیلوبایت و نوع فایل".JPG, .JPEG, .PDF" باشد.

بعضی از فرمهای تعهد با تاخیر باز می‌شوند.

با کمی صبر این فایلها باز می‌شوند و شما می‌توانید بعد از مطالعه آنها را تایید کنید.

با چه کارت بانکی می‌توانم پرداخت الکترونیکی انجام بدهم؟

با هر کارت بانکی که عضو شبکه شتاب باشد می‌توانید پرداخت الکترونیکی انجام دهید.

آیا به دانشجویان بومی، شبانه و سنوات گذشته خوابگاه داده می شود؟ 

پس از اسکان دانشجویان روزانه غیر بومی و در صورت وجود ظرفیت مازاد به ایندسته از دانشجویان خوابگاه اختصاص داده می شود. 

چند ترم مجاز به استفاده از خوابگاه می باشم؟ 

مدت مجاز استفاده بر مبنای سال ورود مقطع دکتری ۸ نیم سال کارشناسی ارشد ۴ نیم سال کارشناسی ۸نیم سال می باشد.

آیا به من خوابگاه تعلق میگیرد؟

دانشجوی مشغول به تحصیل روزانه غیر بومی و دارای سنوات مجاز می توانند ازخوابگاه استفاده نمایند.

چه زمانی میتوانم درخواست خوابگاه خود را ثبت نماییم؟ 

اطلاعیه ها در خصوص بازه های زمانی در سایت کوی به نشانی kooy.ut.ac.ir قابل مشاهده می باشد.

وقتی روی " اتمام پذیرش غیرحضوری " کلیک می‌کنم سیستم خطا می‌دهد.

این بمعنای آن است که شما تمام مراحل پذیرش غیر حضوری را بطور کامل انجام نداده‌اید.

بطور مثال اگر با خطایی با مضمون "اطلاعات مادر را وارد نکرده‌اید" شما در قسمت" اطلاعات خانواده دانشجو " اطلاعات مادر خود را وارد نکرده‌اید.

نحوه پیگیری مشکل در عدم دریافت شماره دانشجویی دانشجویان استعداد درخشان کارشناسی ارشد چگونه می باشد؟

امکان ورود به سامانه جامع آموزش با استفاده از شناسه یکتا یا ایمیل دانشگاهی مقطع کارشناسی فراهم می باشد. هنگام ورود به سامانه، شماره دانشجویی جدید خود را انتخاب و اقدام به پذیرش غیر حضوری کنید. در صورتی که شماره دانشجویی جدید برای شما نشان داده نشده است؛ شماره دانشجویی مقطع کارشناسی خود را به آدرس reg@ut.ac.ir ارسال و مشکل خود را شرح دهید. نتیجه متعاقباً از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.

راه ارتباطی جهت پرسش و پیگیری اشکالات چگونه می باشد؟

شما می‌توانید موارد خود را به آدرس نشانی پست الکترونیکی reg@ut.ac.ir ارسال و نتیجه آن را پیگیری نمایید.

 

در صورت نداشتن دانشگاه قبلی چه دانشگاهی را انتخاب کنم؟  

سایر مراکز آموزشی انتخاب شود.

در مراحل پذیرش برای دانشجوی کارشناسی در آیتم تاییدیه تحصیلی چه شماره‌ای را وارد نمایند؟  

شماره و تاریخ رسید تاییدیه تحصیلی مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی را که اداره پست به آنها داده است را وارد نمایید.

ثبت نام پذیرفته شدگان مربی قطعی و رسمی آزمایشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به چه صورت می‌باشد؟  

ثبت نام پذیرفته شدگانی که مربی قطعی و رسمی آزمایشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) هستند تابع مقررات منوط به انعقاد قرارداد می‌باشد. این دسته از پذیرفته شدگان لازم است برای دریافت فرم قرارداد به اداره آموزش محل تحصیل مراجعه نمایند.

آیا می‌توان همزمان در دو رشته تحصیل نمود؟

خیر. تحصیل همزمان در کلیه مقاطع تحصیلی ممنوع می‌باشد. هر زمان مشخص شود دانشجو، تحصیل همزمان داشته ازادامه تحصیل محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می‌گردد.

اگر هنگام بارگذاری مدارک، مدارک دارای نقص باشد ثبت نام تایید نهایی صورت می‌گیرد؟

بارگذاری تمامی مدارک خواسته شده با توجه به شرایط پذیرفته شده الزامی است. در صورت نقص مدارک و یا اسکن مدارک غیرمربوط، ثبت نام وی لغو می‌گردد.

افرادی که مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد آنان دوره‌های غیررسمی (آموزشهای آزاد) می‌باشد برای ثبت نام چه اقداماتی باید انجام دهند؟

پذیرفته شدگانی که مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد آنان دوره‌های غیررسمی (آموزشهای آزاد) می‌باشد، موظف هستند مدرک تایید شده خود را که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده به همراه نامه (مجوز ثبت نام در آزمون) سازمان سنجش آموزش کشور را بارگذاری نمایند. در غیر این صورت ثبت نام آنان امکان پذیر نمی‌باشد.

چه مدارکی باید هنگام مراجعه به واحد قبولی خود به همراه داشته باشیم؟

پذیرفته شدگان برای تطبیق مدارک الکترونیکی بارگذاری شده، لازم است طبق جدول زمان بندی ثبت نام که در سایت پردیس / دانشکده / مرکز / مؤسسه محل قبولی اعلام می‌شود با در دست داشتن اصل مدارک تحصیلی خود به محل قبولی مراجعه نمایند.

هنگام کار با صفحات، فرم ها به درستی دیده نمیشود راهکار چیست؟

اگر فرم دریافت نام کاربری یا هر فرم دیگری را به درستی مشاهده نمی‌کنید دقت نمائید که درمرورگر internet explorer در منوی tools گزینه compatibility view تیک نخورده باشد.

پذیرفته شدگانی که رشته قبولی آنها در آزمون و رشته پذیرفته شده در دانشگاه با هم مغایرت دارد جهت رفع مشکل چگونه باید اقدام نمایند؟

جهت بررسی بیشتر اسکن کارنامه قبولی سنجش خود را به آدرس reg@ut.ac.ir ارسال و مشکل خود را شرح دهید تا مشکل توسط کارشناس مرکز مربوطه بررسی گردد. نتیجه متعاقبا از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.