راهنمای ثبت نام غیرحضوری دانشجویان

پس از ورود به سیستم، از منو‌ی "ثبت نام"، منو‌ی "پذیرش غیرحضوری " و سپس پردازش "پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود" انتخاب شود. فرمی به شکل زیر نمایش داده خواهد شد.

در بالای فرم، مشخصات اصلی دانشجو نمایش داده شده و در پایین فرم، جدولی است که مراحل کار را به ترتیب نمایش می‌دهد.

بسته به شرایط دانشجو (مثل رشته، دوره و...) و شرایط دانشگاه (قوانین آموزشی، شهریه و...) مراحل مختلفی جهت پذیرش غیرحضوری دانشجو در این فرم نمایش داده می‌شود. (مثلاً اگر به دانشجو پیش پرداخت شهریه تعلق بگیرد، مراحل پیش پرداخت شهریه در فرم نمایش داده می‌شود و اگر تعلق نگیرد، نمایش داده نمی‌شود.)

قالب کلی این فرم بدین صورت است که برای تمامی موارد لیست شده، راهنمایی در سمت چپ آنها موجود است که توضیحات لازم را ارائه می‌کند. همچنین ستونی تحت عنوان وضعیت، وضعیت هر مرحله را نشان می‌دهد. در سمت راست لیست، با انتخاب گزینه انتخاب می‌توان برای انجام هر مرحله اقدام نمود. این مراحل به شرح زیر می‌باشند:

• تعیین وضعیت نظام وظیفه:

در این مرحله وضعیت نظام وظیفه خود را انتخاب کرده و دکمه"اصلاح" را کلیک کنید.

• اطلاعات دانشجو - قسمت اول:

دانشجو بخش اول اطلاعات خود را در این قسمت وارد کرده اطلاعات خود را تأیید می‌کند.

**تذکر مهم: اگر در اطلاعات شناسنامه‌ای خود اشکالی مشاهده می‌کنید و امکان تغییر برای شما وجود ندارد، بعد از پذیرش نهایی به کارشناس آموزش دانشکده خود جهت تغییر اطلاعات مراجعه فرمائید.

• ارسال فایل مدارک:

دانشجو فایل اسکن شده از مدارک مورد نیاز را ارسال می‌کند.

* متناسب با شرایط دانشجو مدارک لازم برای بارگذاری به ایشان نمایش داده می‌شود.

*تذکر مهم: بارگذاری تمامی مدارکی که در ستون اجباری آنها "بله" قید شده است الزامی است.

نکات مهم درباره مدارک:

۱- در خصوص شناسنامه، کارت ملی و هر یک از مدارک فوق‌الذکر در صورتیکه به هر دلیل (اعم از مفقودی، درخواست صدور از دفاتر خدمات دولت الکترونیک و...) در زمان ثبت نام الکترونیکی اصل سند را در اختیار ندارید تصویر آن (اعم از کپی، اسکن، روگرفت) را بارگذاری نمائید. بدیهی است تحویل اصل سند مذکور در هنگام ثبت نام حضوری ضروری بوده و در غیر این صورت امکان ثبت نام شما لغو خواهد شد.

۲- در خصوص تحویل مدارک تحصیلی مقاطع پیشین در زمان ثبت نام برای هر یک از مقاطع تحصیلی فعلی ضروری است با توجه به موارد ذیل اقدام شود:

الف-ثبت نام مقاطع کارشناسی، دکتری عمومی دامپزشکی و دکتری تخصصی پیوسته بیوتکنولوژی: برای انجام ثبت نام در مقطع کارشناسی ارائه اصل مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی اعم از گواهی موقت یا گواهی پایان تحصیلات در هنگام ثبت نام حضوری الزامی است.

ب- ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته: برای انجام ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته ارائه اصل گواهی موقت مقطع کارشناسی یا تصویر برابر اصل شده دانشنامه دوره مذکور در هنگام ثبت نام حضوری ضروری است. بدیهی است در هنگام ثبت نام حضوری همراه داشتن اصل دانشنامه برای کسانی که موفق به اخذ دانشنامه گردیده‌اند الزامی است ولیکن پس از مقابله تصویر برابر اصل شده دانشنامه با دانشنامه در هنگام انجام فرآیند ثبت نام، اصل دانشنامه به دانشجو عودت خواهد شد.

ج- ثبت نام در مقطع دکتری تخصصی: برای انجام ثبت نام در مقطع دکتری تخصصی ارائه اصل گواهی موقت مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یا تصویر برابر اصل شده دانشنامه مقاطع مذکور در هنگام ثبت نام حضوری ضروری است. بدیهی است در هنگام ثبت نام حضوری همراه داشتن اصل دانشنامه برای کسانی که موفق به اخذ دانشنامه گردیده‌اند الزامی است ولیکن پس از مقابله تصویر برابر اصل شده دانشنامه با دانشنامه در هنگام انجام فرآیند ثبت نام، اصل دانشنامه به دانشجو عودت خواهد شد.

۳- در خصوص کلیه کارکنان پیمانی و رسمی زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه موافقتنامه بدون قید و شرط برای ثبت نام الزامی است.

۴- در خصوص پذیرفته شدگان محترم ذکور فارغ‌التحصیل حوزه‌های علمیه در سطوح سه گانه که فاقد کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم می‌باشند، به استحضار می‌رساند، امکان ثبت نام و ادامه تحصیل ایشان بدون ارائه موافقتنامه بدون و قید و شرط از مدیریت حوزه‌های علمیه قم مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل در دانشگاه تهران، امکان‌پذیر نیست.

۵- در خصوص پذیرفته‌شدگان ذکور مشمول خدمت وظیفه عمومی که در حین انجام خدمت زیر پرچم می‌باشند، ضروری است پیش از انجام ثبت نام الکترونیکی با در دست داشتن کارنامه قبولی در دانشگاه تهران، به پردیس / دانشکده محل قبولی مراجعه و نسبت به اخذ نامه درخواست ترخیص از محل خدمت اقدام نمایند.

• تأیید تعهدنامه الکترونیکی:

در این مرحله باید نسبت به تأیید مرامنامه انضباطی و تعهدنامه‌هایی که بسته به شرایط شما نمایش داده می‌شود اقدام نمائید.

• پرداخت الکترونیکی پیش پرداخت شهریه:

*این آیکون برای دانشجویانی که مشمول شهریه می‌شوند نمایش داده می‌شود.

*با کلیه کارت‌های شتاب امکان واریز شهریه وجود دارد.

قابل توجه دانشجویان شاهد و ایثارگری با سهمیه آزاد:

پست الکترونیکی اداره خدمات آموزشی و پژوهشی این اداره کل به نشانی amoozesh_shahed@ut.ac.ir جهت ارسال اولیه اطلاعات پذیرفته شدگان شاهد و ایثارگر قبل از ثبت نام الکترونیکی (شامل: نام و نام خانوادگی، رشته قبولی، نوع ایثارگری، کد ملی دانشجو) و بارگذاری مدارک ایثارگری می‌باشد. لازم به ذکر است که تأیید اولیه مدارک بارگذاری شده توسط پذیرفته شدگان جهت ثبت نام الکترونیکی و همچنین عدم پرداخت شهریه توسط ایشان، موقتی بوده و تأیید نهایی منوط به تشکیل پرونده ایثارگری و ارائه اصل مدارک در اداره کل امور دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران می‌باشد.

تقاضای خوابگاه:

دانشجویان عزیز غیر بومی می‌توانند در بازه ثبت‌نام آموزشی خود و در صورت تمایل جهت دریافت خوابگاه در مرحله عملیات درخواست خوابگاه از " تقاضای خوابگاه " درخواست خود را ثبت نمایند.

* لازم به ذکر است که این درخواست به هیچ عنوان به منزله ثبت نام قطعی خوابگاه نمی‌باشد. خواهشمندیم در صورت بروز هرگونه سوال به واحد امور دانشجویی دانشکده خود مراجعه نمائید.

پایان پذیرش غیرحضوری:

*تذکرات مهم:

  1. با تأیید اتمام پذیرش غیرحضوری امکان تغییر اطلاعات وجود ندارد. بنابراین پس از اطمینان از صحت اطلاعات اتمام پذیرش غیرحضوری را کلیک کنید.
  2. بدون انجام مرحله "اتمام مراحل پذیرش غیرحضوری" امکان پذیرش نهایی شما در مراجعه حضوری امکان پذیر نخواهد بود.

•مشاهده موارد مورد نیاز برای پذیرش حضوری

جهت مشاهده نکات و مدارک مورد نیاز در زمان پذیرش می‌توانید از گزارش " مشاهده موارد مورد نیاز برای پذیرش حضوری " استفاده کنید.