مقررات مربوط به وضعیت نظام وظیفه

۰۸ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰ کد : ۳۳۴۹
تعداد بازدید:۱۴۲۵۴

 

موارد مربوط به وضعیت نظام وظیفه طبق مقررات مندرج در دفترچه شماره ۱ راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سال ۱۴۰۲:

- دارا بودن اصل برگ اعزام به خدمت مهلت دار.(بدون غیبت)

- دارا بودن اصل کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت هوشمند معافیت دائم (کفالت، پزشکی، …).

- مشمولان دارای برگ معافیت موقت بدون غیبت (پزشکی، کفالت و سایر …) در مدت اعتبار آن.

-دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی که تا تاریخ ۳۱/‏۰۶/‏۱۴۰۲‬ در سنوات مجاز تحصیل فارغ التحصیل می‌شوند.

- کارکنان متعهد خدمت در سازمان‌ها یا وزراتخانه ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.

- کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.

- طلاب علوم دینی دارنده مدرک کارشناسی دارای معافیت تحصیلی حوزه، که اشتغال به تحصیل همزمان آنها در دانشگاه با حوزه مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان و اصفهان واقع شود می‌توانند از معافیت تحصیلی حوزه استفاده کنند. ثبت نام اینگونه پذیرفته شدگان منوط به ارائه موافقت نامه ادامه تحصیل از یکی مراکز فوق می‌باشد. ادامه تحصیل آنان نیز در نیمسال‌های بعدی منوط به ارائه موافقت حوزه علمیه مربوط و معافیت تحصیلی حوزوی می‌باشد. بدیهی است در صورت کتمان موضوع به محض اطلاع در هر مرحله از ادامه تحصیل ایشان جلوگیری به عمل خواهد آمد و حق هیچ‌گونه اعتراضی را ندارد.

-دانشجویان انصرافی مقطع دکتری در صورتی که در سنوات اولیه از تحصیل انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و یا رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید، بیش از یکسال سپری نشده باشد و مضافاً" مشروط به اینکه از تاریخ ۲۲/‏۰۸/‏۱۳۹۰‬ به بعد، از امتیاز یک بار انصراف، استفاده نکره باشند.
- پذیرفته شدگانی که در حال انجام خدمت نظام وظیفه هستند لازم است قبل از ثبت نام الکترونیکی، جهت دریافت نامه ترخیص از خدمت، از طریق سامانه جامع آموزش دانشگاه - قسمت پیشخوان خدمت - قسمت بررسی مسائل آموزشی دانشجو - گزینه ترخیص از خدمت سربازی را انتخاب نمایند تا نامه ترخیص از خدمت به پست الکترونیکی (ایمیل ایشان) ارسال گردد. بدیهی است ثبت نام این قبیل پذیرفته شدگان منوط به ارائه نامه ترخیص خدمت از یگان محل خدمت یا مدیریت وظیفه عمومی ناجا و ثبت درخواست معافیت تحصیلی در سامانه (epolice.ir) و پیگیری تأیید آن از پردیس / دانشکدگان / دانشکده محل قبولی می‌باشد. در غیر این صورت ثبت نام پذیرفته شدگان در حال انجام خدمت سربازی به هیچ وجه امکان پذیر نمی‌باشد.

-پذیرفته شدگان جدیدالورود مشمول خدمت نظام وظیفه ، موظف هستند بلافاصله پس از ثبت نام ،جهت درخواست معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل به سامانه وظیفه عمومی ناجا(epolice.ir) قسمت خدمات وظیفه عمومی –خدمات اینترنتی وظیفه عمومی مراجعه نمایند (لازم است در خصوص درج کد ۶ رقمی نام دانشگاه – پردیس / دانشکدگان / دانشکده محل تحصیل و رشته در سامانه مذکور دقت شود و کد ۶ رقمی از این جدول استخراج شود) سپس تأیید معافیت تحصیلی خود را از واحد محل تحصیل پیگیری نمایند. ثبت نام دانشجوی مشمول خدمت نظام وظیفه در نیمسال بعدی منوط به وصول معافیت تحصیلی تأیید شده می‌باشد.. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه‌های ارتباط با سازمان مذکور به شرح پایگاه اطلاع رسانی به نشانی" www.vazifeh.police.ir" پایگاه فرهنگی سرباز به نشانی: www.vazifeh.ir ، کانال خبری سربازی khabaresarbazi@ کانال خبردار vazifeh_ir@ سامانه پیامکی ۱۱۲۰۶۰۱۰ و سامانه تلفن گویا ۰۹۶۴۸۰ مراجعه نمائید.

تذکر مهم: سنوات تحصیلی مقطع دکتری تخصصی از نظر سازمان وظیفه عمومی ناجا حداکثر ۶ سال است.

‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌

 


( ۳۰ )